Imate vprašanje? tel: 068125970 email: glasbenicenterprima@gmail.com

Učenje saksofona – klasičen saksofon, jazz saksofon


Saksofon je glasbilo, ki ga uvrščamo v družino pihal, čeprav pri njem lahko zasledimo tako značilnosti glasbil iz skupine pihal, kot tudi nekatere značilnosti trobil. Saksofon je skonstruiral Adolphe Sax kot povezavo med kovinskimi trobili in večinoma lesenimi pihali. Glasbilo je nastalo v obdobju romantike, nekje na polovici 19. stoletja in kar je še zanimivo, da je eno redkih, ki nosi ime svojega izdelovalca.


Na splošno saksofon sestoji iz treh delov, to je ustnik z jezičkom, vrat in trup z zaklopkami. Glede na dolžino resonacijske cevi in s tem višine dobljenih tonov poznamo več vrst saksofonov, med njimi soprillo, sopranino, sopranski, alt saksofon, tenor, bariton, bas. Za razliko od ostalih pihal je prednost saksofona, da lahko prilagaja jakost izvajanja veliko bolje v vseh registrih. Saksofon je še posebej poznan kot glasbilo, ki je del orkestra oziroma kasneje v jazzovski glasbi, kjer ima prav saksofon pogosto vodilno vlogo in skozi to zvrst glasbe so se urili številni mojstri, ki jih kot virtuoze na saksofonu poznamo še danes.


PROGRAM

Pri programu učenja saksofona se seznanimo z glasbilom, njegovim delovanjem, njegovimi sorodniki in njegovo zgodovino. Spoznamo prvine glasbenega zapisa in se učimo prepoznavanja, pisanja in branja not ter različnih notnih vrednosti, naučimo se različnih tonskih višin ter imena tonov. Učenec se nauči pravilne telesne drže pri igranju, pravilne postavitve celotnega telesa, rok in prstov. Naučimo se sestaviti glasbilo, pritrditi ustnik in pravilno vstaviti jeziček. Učimo se pravilnega pihanja in oblikovanja tona, spoznamo se z različnimi ritmičnimi vzorci in melodijami. Izvajamo različne tehnične vaje, se naučimo lestvice ter igramo raznolike skladbice, ki so lahko tudi ljudske, slovenskih avtorjev ali predstavljajo poseben glasbeni slog. Učenci krepijo motorične spretnosti in svoj glasbeni spomin, oblikujejo svoj glasbeni okus in razvijajo pozitiven odnos do umetnosti. Spodbuja se njihova lastna ustvarjalnost, zato v šolskem letu ustvarijo vsaj eno svojo skladbico, na željo posameznika pa izvajamo in zapišemo kakšno popularno pesem po izboru učenca. Možno je sodelovanje v komornih skupinah, ob spremljavi kitare ali klavirja in šolski nastop.